musudarzelis

ARCHYVO SUVESTINĖ
2020 m. spalio mėn.
Pr A T K Pn Š S
« Rgs    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Kaip vertinante mūsų paslaugas?

Apklausos rezultatai

Kraunama ... Kraunama ...

STEAM “Kiškučiuose”

STEAM ugdymas – vis aktualėjanti tema pasaulyje. Gamtos mokslai, technologijos, inžinerija, menai ir matematika (STEAM) tapo tie dalykai, su kuriais vaikai susipažįsta jau ikimokykliniame amžiuje.

Vaikai yra smalsūs pasaulio stebėtojai ir tyrinėtojai. Jie eksperimentuoja su savo aplinka, norėdami patirti, sužinoti, išbandyti įvairių daiktų ir medžiagų veikimo būdus. Tyrinėjimas – tai procesas, kai atidžiai žiūrint, klausant, uodžiant, liečiant, klausinėjant, ieškant informacijos įvairiuose šaltiniuose sužinoma apie gyvosios ir negyvosios gamtos objektus bei reiškinius, žmogaus sukurtus daiktus, žmonių gyvenimą. Tyrinėjimas apima ir bandymus (eksperimentus), kai keičiame daiktus ar medžiagas, aplinkos sąlygas. Atrasdami pažinimo džiaugsmą vaikai tikslina ir plečia savo žodyną, bendrauja ir bendradarbiauja, samprotauja, tyrinėja aplinką ir t. t.
STEAM ugdymas sudomina vaikus, įtraukia juos į veiklas, kuriose jie gali kelti klausimus, kūrybiškai tyrinėja ir sprendžia veikloje iškilusias problemas. Tam, kad tyrimas pavyktų vaikai turi susikaupti, kantriai išlaukti tyrimo pabaigos, dirbti atsargiai.
Rugsėjo 18 dieną vyko Jaunųjų mokslininkų susitikimas tema „STEAM atradimai“. Atlikome nepaprastus bandymus: „Saulės planetos“, „Ugnikalnio išsiveržimas“, „Sauso ledo stebuklai“. Tai edukaciniai užsiėmimai skirti patirti pažinimo ir atradimo džiaugsmą.
Pirmasis eksperimentas, kurį atlikome „Saulės sistemos modelio konstravimas“. Vaikai pasitelkę fantaziją, kūrė savo kosmoso planetas. Kuri planeta didžiausia, kuri mažiausia, o kuri karščiausia, – čia žinios susijungia su fantazija ir kūrybingumu.
„Ugnikalnio išsiveržimas“. Priemonės: vienkartinė lėkštutė, plastilinas, raudoni maistiniai dažai, soda, actas. Vadovė vaikus supažindino su ugnikalniais. „Kiškučiai“ sužinojo kokių ugnikalnių yra, dėl kokių priežasčių magma išsiveržia iš ugnikalnių ir kaip tai atrodo. Iš plastilino pasigaminome ugnikalnius, iš kurio liejosi lava. Pilame sodą į kraterį, įlašinam raudonų maistinių dažų, taip sukuriant raudoną lavos spalvą. Ant viršaus dar pilame nedidelį kiekį acto ir laukiame išsiveržimo.
Rezultatas: vaikų įspūdžiai ir emocijos buvo nepakartojamos. Jie domėjosi, kodėl taip atsitinka, jiems buvo paaiškinta, kad sumaišius sodą su actu įvyko cheminė reakcija, kurios metu susidarė putos. Jos stipria srove ištekėjo iš ugnikalnio ir liejosi nuo „kalno žemyn“. Reginys labai tikroviškas, nes dažai putas nudažė ryškiai raudona spalva, kuri buvo panaši į lavą.
„Sauso ledo stebuklai“. Edukacijos vadovė dėjo sausą ledą į mėgintuvėlius su vandeniu – stebėjome baltus dūmus ir dujų burbuliukų išsiskyrimą. Sausas ledas turi daug nuostabių savybių, o gudrybės su juo yra nuostabios ne tik vaikams bet ir suaugusiems. Eksperimentai šia medžiaga pakėlė nuotaiką ir pavertė tikrai nepamirštamu nuotykiu.
Eksperimentai buvo įdomūs ir įtraukiantys.
Nuoširdus ačiū edukacijos vadovei už išskirtinę dieną „Kiškučių“ grupės vaikams.
Informacija ir video mokytojų Vaidos ir Agnės

 

Peržiūrėti video