Menu Close

ATLIEKŲ RŪŠIAVIMAS

Atliekų rūšiavimas, jų perdirbimas – svarbi šiandienos aktualija. Rūšiuojamos atliekos yra perdirbamos, todėl mažiau teršia gamtą. Popierius – viena populiariausių priemonių, naudojamų darželiuose, biuruose. Akivaizdu, kad ten, kur naudojamas popierius, neišvengiama jo atliekų. Bandymas patiems perdirbti popierių, vaikams padeda tiksliau suvokti sąvoką „perdirbti“, nei žodinis šio termino aiškinimas.

  Problema: laikas nuo laiko vaikų stalčiuose prisikaupia nereikalingų popierių. Mokytoja žino, kad popierių galima perdirbti. Kodėl gi nepabandžius tai pabandyti su vaikais?

Pirmiausia su vaikais diskutavome apie kasdieninį popieriaus panaudojimą. Tyrinėjome perdirbto popieriaus gaminių išvaizdą ir paviršius: tualetinį popierių, kiaušinių dėžutes. Aptarėme balto kopijavimo popieriaus savybes. Kuo skiriasi tyrinėtų popierių paviršiai? Vaikai sužinojo, kad norint pagaminti 1 toną popieriaus, reikia sunaudoti 16 medžių. Kiek yra tas 16? Parke ugdytiniai skaičiavo medžius, užsidėję popieriaus lapą ant kamieno, spalvino taip išgaudami medžio kamieno reljefą. Grupėje jų raštą nagrinėjo padidinamuoju stiklu, stebėjo ir aptarė spygliuočio ir lapuočio medžio panašumus ir skirtumus. Ugdytiniai atliko STEAM veiklą: grupelėmis sukūrė 3D 16 medžių mišką.
Popieriaus perdirbimo eiga. Iš stalčių vaikai išėmė nereikalingus popierius. Juos plėšė smulkiomis skiautelėmis, dėjome į didelį indą, užpylėme vandeniu. Po paros popierius buvo išmirkęs. Mikseriu išsukome popierių iki vienalytės masės, pylėme klijų ir vėl viską maišėme, kad klijai vienodai pasiskirstytų. Gauta masė buvo išdalinta vaikams (į vienkartinę lėkštę gavo po 1 samtį). Tada ugdytiniai turėjo masę nusausinti kempinėle, kad greičiau išdžiūtų. Likusia mase pildė įvairias formeles, padėjome ant šiltų radiatorių. Sekančią dieną popieriaus ruošiniai jau buvo išdžiūvę ir paruošti tolimesnei veiklai. Ant naujo popieriaus lakšto mažieji ,,atradėjai“ galėjo piešti. Iš formelių išimti darbeliai patraukė visų dėmesį. Kad įgautų dar gražesnį vaizdą, vaikai nutarė darbelius nudažyti. Vaizdelis buvo puikus.
Vaikai suvokė atliekų rūšiavimo naudą bei, kad antrinis jų panaudojimas padeda saugoti gamtos išteklius, palaikyti švarią aplinką. Sužinojo ir gali savarankiškai papasakoti, kaip namų sąlygomis galima perdirbti popierių.
Tyriminių veiklų ciklą „Perdirbtas popierius“ su vaikais atliko mok. Irena Ž. ir Vaida S.

Peržiūrėti video

Skip to content