Menu Close

” Whether I am a driver or a pedestrian, I faithfully follow the road traffic code !

” Whether I am a driver or a pedestrian, I faithfully follow the road traffic code !/ Ar aš vairuotojas ar pėstysis,ištikimai laikausi  kelių eismo taisyklių. “

„We believe that traffic education is necessary to be taught to children from early preschool age. According to the Analytical program of the kindergarten, it is included in the second thematic field “Child, Self and Society” and specifically in the Social Sciences and in the subsection: “Relationship of the child with the built environment”. It is necessary for children to acquire the knowledge and develop the appropriate skills, so that as future citizens (pedestrians or drivers) they adopt a correct road behavior. We will approach the topic interdisciplinary, in interaction with the planning and development programs of activities of the cognitive areas of Language, Mathematics, Arts/

Manome, kad apie saugų eismą būtina mokyti vaikus nuo ankstyvo ikimokyklinio amžiaus. Pagal darželio programą įtraukta į antrą teminę sritį „Vaikas, aš ir visuomenė“ ir konkrečiai į socialinius mokslus bei poskyrį: „Vaiko santykis su kuriama aplinka“. Vaikams būtina įgyti žinių ir išsiugdyti atitinkamus įgūdžius, kad būsimi piliečiai (pėstieji ar vairuotojai) imtųsi teisingo elgesio kelyje. Temą priartinsime tarpdiscipliniškai, sąveikaudami su kalbos, matematikos, menų pažintinių sričių veiklos planavimo ir plėtros programomis.“

Projekto partneriai:Graikija, Turkija, Rumunija ir Lietuva.

Tarptautiniame eTwinning projekte dalyvauja „Voveriukų“ grupė su priešmokyklinio ugdymo mokytoja Audrone Kerševičiene.

Skip to content