Menu Close

Tolerancijos dėlionė 2020

Lapkričio 16d. – Tarptautinė tolerancijos diena. Dienos paminėjimas inicijuojamas nuo 1995 m., kai UNESCO valstybės narės priėmė Tolerancijos principų deklaraciją. Joje tolerancija apibrėžiama tokiais žodžiais: tai yra „vertinimas, priėmimas ir pagarba: pasaulio kultūrų įvairovei, saviraiškos formoms ir būdams būti žmogumi“ (cit. pagal 1995 m. UNESCO tolerancijos principų deklaracija, 9 psl.).

Kitaip tariant tolerantiškas žmogus – tai žmogus, kuris yra pakantus kitokiai pasaulėžiūrai, gyvenimo būdui, elgesiui ir papročiams, priima, kad kiti turi teisę gyventi pagal savo pasaulėžiūrą. Ši tema leidžia suprasti kaip svarbu mokėti priimti kitą, puoselėja tokias vertybes kaip empatiją bei kitokios nuomonės, išvaizdos, elgesio, skirtingumo, įvairovės priėmimą. Ir iš tiesų, nors tema pakankamai sudėtinga ir jautri, tačiau ja kalbėti svarbu jau nuo mažų dienų.

2020 metų Tolerancijos dienos simbolis – Tolerancijos dėlionė (temą ir dienos paminėjimą Lietuvoje inicijuoja Tarptautinė istorinio teisingumo komisija). Tad kad išsiaiškinti kas yra tolerancija – žaidėme, stebėjome ir kūrėme atsižvelgiant šių metų paskelbtą tolerancijos simbolį. Tad ką veikėme grupėse ?

Pažiūrėję filmukus apie vaikus, kurie turi negalią, tačiau mokosi šokti, geba žaisti su šuneliu ir bėgioti kieme, ar negirdint komunikuoti su kitu, kalbėjome ir diskutavome ar kiekvienas iš mūsų žaistume kartu su filmukuose matomais veikėjais, ar skirtingumas gali būti barjeras draugystei.  Dažniausias vaikų atsakymas į klausimą „ar žaisčiau su filmuko veikėju buvo „TAIP, žaisčiau“, o kai kurie vaikai net neišskyrė filmukų veikėjų negalios, buvo ir tokių reakcijų, jog nebūtų drąsu žaisti kartu. Aptariant filmukus, vaikai išsakė įvairiausias savo mintis, štai keletas jų:

„ Mergaitė negirdi, nes kalba ženklais, aš mačiau negirdinčią mergaitę Megoje, ji su mama taip pat kalbėjo rodydama pirštais” – (Kiškučių gr.);

“Taip, aš žaisčiau su vaiku, kuris neturi kojos ar negirdi” – (Kiškučių gr.);

Mokytoja klausia: „kaip manote, kas yra tolerancija?“, vaikų atsakas buvo toks – vienas berniukas manė, kad tolerancija – tai tas kas randasi toli, kitas – kad tolerancija yra šalis. Uždavus klausimą ar žaistų su filmuke matyta mergaite, kuri nešioja kojos protezą, viena mergaitė sakė, jog padėtų mergaitei eiti (Karlsono mažylių gr.).

 

Pažiūrėjus filmukus ir juos aptarus, grupėse buvo siūloma žaisti žaidimą, kuriame atsiskleidė, kad kiekvienas iš mūsų turime skirtingus pomėgius, mėgstamus maisto produktus, žaidimus, žaislus, svajones, mintis ir pan..

Na o svarbiausia žinutė, jog nors ir kiekvienas esame skirtingi, tačiau kartu galime labai daug, atskleista atliekant kūrybinę užduotį. Kiekvienoje grupėje buvo daroma dėlionė! Kiekvienas vaikas gavo dėlionės detalę, kurią galėjo apipavidalinti taip, kaip norisi – pasirenkant spalvas, formas, išreiškiant savo svajones, troškimus ar mėgstamus daiktus. Smagiausia dalis šioje užduotyje buvo sudėlioti bendrą dėlionę – vaikams ištiesų tai labai patiko – taikė detales, kad šios susinertų, visos tarpusavyje būtų sujungtos. Tad kiekvienam dar norisi priminti:

Kiekvienas esame skirtingi, kaip dėlionės detalės: skirtingais krašteliais, su skirtingais paveikslėliais, kurie pasakoja skirtingas istorijas. Tik visas dėliones detales sujungus tarpusavyje – gauname bendrą paveikslą – visumą. Juk visos dėlionės detalės vienodai svarbios, kad ir kokios tarpusavyje skirtingos jos būtų.

Tolerancijos dienos akcijoje dalyvavo ir dalinasi akimirkomis bei mintimis: Boružiukų, Pelėdžiukų, Meškučių, Voveriukų, Kiškučių, Karlsono mažylių, Žiogelių, Lapiukų, Peliukų, Nykštukų grupės.

 

Akimirkos iš tolerancijos dienos paminėjimo:

tolerancijos-nuotraukos

Peržiūrėti video

Parengė

Kauno lopšelio – darželio“Rasytė“ psichologė Deimantė Bikinaitė

Skip to content